Resultat 1 till 8 av 8

Hanige

Årsmöte 2010-08-16

Kallelse till årsmöte i AIK Ishockeyförening

Härmed har vi nöjet att inbjuda till AIK Ishockeyförenings årsmöte måndagen den 16 augusti, 2010.Mötet startar klockan 19.00 på Radison Blu Royal Park Hotel i Frösundavik. ( Registreringen börjar klockan 18.00.)Du når hotellet genom att åka buss nr 70 från Odenplan till Frösundavik eller genom att gå nio minuter från Solna pendeltågsstation.

Rösträtt tillkommer medlem i AIK , som erlagt förfallna avgifter, registrerats som medlem i AIK Ishockeyförening och som under 2010 uppnår en ålder av 18 år.Ta med medlemskort i AIK och legitimation.Yngre medlemmar är givetvis välkomna , men saknar rösträtt.

Dagordning för AIK Ishockeyförenings årsmöte måndagen den 16 augusti,2010.

§ 1. Mötets öppnande

§ 2. Justering av röstlängd

§ 3. Fråga om mötets behöriga utlysande

§ 4. Val av
    a. Ordförande för mötet
    b. Sekreterare för mötet

§ 5. Val av två justeringsmän att jämte ordförande justera årsmötesprotokollet.

§ 6. Framläggande av årsredovisning

§ 7. Revisorernas berättelse avseende föreningen

§ 8. Fastställande av resultat och balansräkningar

§ 9. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.

§ 10. Fastställande av arvode för revisorerna

§ 11. Fastställande av årsavgift

§ 12. Förslag som väckts av styrelsen eller till styrelsen inlämnats av röstberättigad medlem senast den 15 juli. Information om bolagiseringen.

§ 13. Fastställande av mål,verksamhetsplan och behandling av budget.

§ 14. Val av
    a. Ordförande för en tid av ett år
    b. Halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år
    c. Två revisorer, varav minst en skall auktoriserad, för en tid av ett år
    d. Tre till fem ledamöter till valberedningen ( varav en till ordförande)för en tid av ett år.

§ 15. Övriga frågor

§ 16. Mötets avslutande.

2. #2
    Black Army
    Hanige
    Glöm inte att det är årsmöte på Måndag. Det bästa tillfället att göra sig hörd när det gäller Hockeyn

3. #3
    Supermoderator Erics avatar
    May 2010
    Johan, är det möjligt för folk som inte är medlemmar att närvara och lyssna? Kostar det något då? Mvh.

4. #4
    Gruppering
    Vi som gillar att slå någon/något med en driver!
    Aug 2010
    Ort
    Tar mig friheten att kopiera in en rapport från årsmötet som skrevs på GH nyss.
    ------------------------

Namn: Soffcoach
    Sänt: 2010-08-16 21:19

Från hockeyföreningens årsmöte kan jag bara rapportera att vi kan skatta oss lyckliga över att vi har den styrelse vi har just nu. Det känns som att de har bra koll på läget. Ja, så bra som man nu kan ha i vår ändå fortsatt ganska utsatta position. Ska även bli intressant när AB:t har sitt möte (7/9). Då kommer vi att gå igenom allt som har med A-laget att göra. Lite väl nära säsongsstarten men ändå.

Som sagt. Nej, det var ingen representant för A-laget där och det pratades ingenting om spelare, värvningar, sponsorer etc. utan det handlade i princip enbart om föreningen, junisverksamheten, Ritorptvisten och sådana frågor.

Fast några intressanta småsaker om bl.a. A-laget trillade faktiskt fram mellan punkterna i diskussionen.

- Det är budgeterat ett publiksnitt på 5.500 pers (inkl derbyn) för den här säsongen. Om vi håller det, och alla andra ekonomiska bitar faller på plats (t.ex. sponsorer), så har klubben täckt upp den eventuella misären att vi åker ur direkt. Om så sker ska vi iaf kunna satsa minst ett år i HA på att gå upp igen. Det var iaf en av tankarna bakom årets budget.
    - Vi har den i särklass billigaste spelartruppen i ES. Mycket pga en riktigt bra juniorverksamhet som gjort att många spelare kommer upp från de egna leden. Ingen direkt nyhet kanske.
    - Arbetet med arenafrågan pågår. Det lät superintressant men ingenting mer än så sades om detta tyvärr. Skulle gärna ta del av mer info där.
    - Styrelsen verkade inte främmande för att flytta från Solna. (Det lät som att det gällde hela AIK?). Dom verkar ha tröttnat rejält på Solna Kommuns tjänstemän och jag kunde inte tolka det på annat sätt än att kontakt redan tagits med andra kommuner?

I övrigt innehöll mötet inga ögonbrynshöjare eller annat att skriva hem om mer än Ritopstvisten, där de verkade ganska säkra på att AIK satt i en mycket bra sits inför tingsrättsförhandlingarna i september. Vi får väl se.

Over and out!

5. #5
    Jul 2010
    Tänk om fotbollsstyrelsen hade så bra koll. Och ÄNTLIGEN att några funderar på att sluta utnyttja Solna Stad. Var fan inte en dag för sent. Dom har åkt snålskjuts på AIK alldeles för länge. Men det känns tryggt att vi äntligen har en hockeystyrelse som står på jorden vad det verkar.

6. #6
    Jun 2010
    Västerort
    Att läsa den där texten värmde oerhört, kan inte låta bli att le av lycka för tillfället. Om allt detta nu stämmer så känner jag mig inte särskilt orolig inför kommande säsong eftersom dem verkar ha det mesta i åtanke och har tänkt igenom flera olika scenarion.

Framåt stolta AIK!

7. #7
    Grundare/Administratör
    Apr 2010
    Citat Ursprungligen postat av Happy Gilmore Visa inlägg
    Det känns tyvärr som en väldigt optimistisk siffra, tycker jag. Om vi får en usel start och förlorar ett par matcher stort så kan publiken mycket väl svika. Det vore dessutom inte ett unikt scenario för en nykomling. Om vi dessutom blir krossade i det första derbyt eller två så har jag svårt att se att vi kommer att sälja ut resterande.

Citat Ursprungligen postat av Happy Gilmore Visa inlägg
    Mycket positivt att höra.

Citat Ursprungligen postat av Happy Gilmore Visa inlägg
    Goda nyheter. Solna har tidigare behandlat och fortsätter att behandla AIK på ett oacceptabelt sätt. Vi kan inte stanna där av sentimentala skäl (vi är trots allt en Stockholmsklubb - inte en Solnaklubb) så vi måste se över alternativen.

Tack för rapporten, Soffcoach (om du nu läser det här).

8. #8
    Gruppering
    Vi som gillar att slå någon/något med en driver!
    Aug 2010
    Ort
    Dags för årsstämma i AIK Ishockey AB!

Aktieägarna i AIK Ishockey AB (publ) kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 7 september 2010 klockan 18.00 på Radisson Blu Royal Park Hotel, Solna. (Den tidigare utlysta årsstämman har ändrats till en extra bolagsstämma).

Aktieägare som önskar delta i bolagsstämman skall
    - dels vara införd i den av AIK Ishockey förda aktieboken
    - dels anmäla sig till AIK Ishockey senast fredagen den 3 september 2010 kl 12.00 till adress Parkvägen 4B 169 35 Solna alternativt per e-post till marita.eriksson@aik.se. Vid anmälan uppges namn, personnummer/organisationsnummer, adress och telefonnummer samt uppgift om eventuella biträden. Aktieägare som företräds genom ombud ska utfärda daterad och undertecknad fullmakt för ombudet. Fullmakten i original bör före stämman insändas till AIK Ishockey.

Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att få delta i stämman, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn hos AIK. Sådan omregistrering måste vara verkställd senast måndagen den 6 september 2010.

Dagordning

§ 1. Stämman öppnas av styrelsens ordförande;

§ 2. Val av ordförande vid stämman;

§ 3. Godkännande av dagordning;

§ 4. Upprättande och godkännande av röstlängd;

§ 5. Val av två justeringsmän:

§ 6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad;

§ 7. Styrelseordförande har ordet

§ 8. Föredragning av framlagd årsredovisning och revisionsberättelse; (utgår)

§ 9. Beslut(utgår) a. om fastställande av resultat- och balansräkning,
    b. dispositioner beträffande bolagets resultat enligt den fastställda balansräkningen,
    c. om ansvarsfrihet åt styrelsens ledamöter och verkställande direktör;

§ 10. Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden;(utgår)

§ 11. Val av styrelse och revisor jämte revisorssuppleant;

§ 12. Annat ärende som ankommer på stämman enligt aktiebolagslagen eller bolagsordningen;

§ 13. Stämmans avslutande.

Vad förväntar vi oss av detta möte?

Liknande ämnen

1. 08 Fotboll
    Av Laban i forum Media
    Svar: 1116