Sidan 55 av 61 FörstaFörsta ... 5455354555657 ... SistaSista
Resultat 1 081 till 1 100 av 1214

Ämne: Öppen dialog med AIK Fotboll

  1. #1081
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Citat Ursprungligen postat av gnagetsbg Visa inlägg
    Är inte karlberg militärt område och förvaltas av fortifikationsverket?
    Planen sköts väl dessutom av Stockholms stad, eller är jag ute och cyklar helt?
    Första poängen med mitt inlägg var mest att svara på IntePolis inlägg, då det lät på honom som att han hade hittat världens scoop.

    På din fråga, skulle jag väl gissa att Nytomta äger just anläggningen. Vilket bör vara möjligt trots att fastigheten ägs av någon annan med ett servitut?

  2. Följande medlem gillade det här inlägget av Hugge:


  3. #1082
    Medlem NimitZs avatar
    Gruppering
    Norr om Norrort
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stad?
    Vet inte om detta finns eller har tagits upp tidigare... Men

    Hörde på radion om en kff supporter som köpt upp reklamplats på D.Elms tröja. Bara ett enkelt namn på armen (tror det var armen)

    Kan man inte från AIKs håll auktionera ut platser på alla spelares tröjor där supportrar får köpa en liten yta för ett namn eller liknande?
    Säg uppe på axeln eller skuldran. (vart det inte tar upp plats för andra sponsorplatser)

    25 spelare i truppen a' x antal kronor per tröja kan ju inbringa en fin summa per säsong

    Bra eller anus?

  4. Följande 5 medlemmar gillade det här inlägget av NimitZ:


  5. #1083
    Medlem
    Gruppering
    Västra Premium
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ort
    Täby
    Snart släpps biljetterna till dif - AIK 25 maj, kommer ni göra som föregående år, att årskortsinnehavare och medlemmar får förtur, dvs. länk skickad till sig och kan köpa?

  6. #1084
    Medlem
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Djursholm
    Har vi helt lagt ned vår marknadsavdelning?

    Någon form av hausse inför hemmamatcher är icke-existerande. Det enda som kommuniceras ut är derbymatcher (som säljer sig själva) och dyra VIP-biljetter och samarbeten med allehanda krogar för diverse överprissatta paket. Är den vanliga supporten helt irrelevant? Det är inte oss på gräddhyllan som ni behöver övertyga, utan det är folk som inte går speciellt ofta, med potential att bli återkommande besökare.

    Tycker AIK internt att det viktigaste är att stoltsera med att vi haft över 40 000 på tre matcher under ett år, medan resterande ekar tomma? Är inte en högre lägstanivå viktigare än några tillfälliga toppar? Det finns inget intresse ÖVERHUVUDTAGET från AIKs sida att presentera publikbarometrar, marknadsföra matcher i sociala medier, göra mediainnehåll som säljer in matcher. Jag tittar på våra lokalkonkurrenter. Där snackar vi engagemang och åtminstone ett försök till att skapa hausse genom de kanaler där man är tillgänglig (där för övrigt AIK har i särklass störst följarbas).

    Fortsätter detta slapphänta engagemang så är vi snart omsprungna av den andra lokalkonkurrenten också.

    Vad fan är det frågan om?
    Senast redigerad av King den 2015-07-13 klockan 10:00.


  7. #1085
    Medlem
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Djursholm
    Drivkraften från klubbens sida finns bevisligen inte. Inför säsongen slogs det på stora trumman för att #FörAIK-kampanjen skulle vara levande säsongen ut. Lite sociala medier-hajp i ett par veckor. Sen var det naturligtvis stendött. Nu består kampanjen av att man möts av en startsida där man ska köpa biljetter. Inget annat. Nestlander stoltserade med att varenda hemmamatch skulle ha ett fokus och ett tema - vart är dessa? Det dog omedelbart efter premiären.

    Varför görs inget? Vad har vår marknadsavdelning betalt för att göra? Lade man ned månader av arbete och heltidspersonal för att kläcka idéen om att supportrar skulle göra reklamfilmer? Hur många extra biljetter säljer det? Vart är den nya hemsidan som skulle fungera som någon form av nav i allt som hade med AIK att göra? Sportfive har heltidsanställda som sköter företagssidan - vad gör återstoden av våra anställda på marknadssidan?

    Jag blir ruskigt besviken på att man tycks ta allting med en klackspark. "Fan, vi var bara 11 000 idag, men det gör inget för vi blir 40 000 mot Dif!!". En progressiv och engagerad organisation går ut och pratar med sina medlemmar och sympatisörer - varför kommer ni inte på matchen, hur kan vi optimera upplevelsen och evenemanget för att det ska tilltala er? Istället får vi ett oerhört sterilt mail titt som tätt där det finns VIP-erbjudanden och restaurantpaket. Är det inte det, så ska vi flyga med laget för 9000 spänn till Finland. Ingenting för den vanliga supporten alltså.

    Katastrof. Och jag önskar gärna få ett svar här av någon representant för just AIK. Vad är det som händer? Vi blir utklassade av våra lokalkonkurrenter och övriga storlag i Sverige. Man ser till och med mindre klubbar, med obefintliga resurser, göra ett hästjobb för att locka publik. Lilla Falkenberg gör sitt på sin webbplats för att försöka locka en liten skara till matcherna. Likaså Gefle, Åtvidaberg och för all del Häcken (med obefintligt publikunderlag, vad det verkar). AIK? AIK sitter med armarna i kors och väntar på bättre tider.

    Framförallt är det frustrerande då vår sportsliga organisation gör ett fantastiskt arbete på daglig basis. Hela sporten genomsyras av professionalism. Vår klubbledning med kansli och administrativ organisation i svansen tycks ha kastat in handduken sedan länge.

    Agera!


  8. #1086
    Medlem Borges Bolltouchs avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Jag tycker att det saknas transparens i dagens AIK gällande det som sker på marknadssidan. Det finns heller ingen öppen dialog mellan olika typer av AIK:are vad det lider. Möjligt att några enstaka individer har kontakt med de som sitter inne på kansliet, men detta sker knappast öppet.

    "Vad kan vi göra bättre ifrån klubbens håll?" - AIK till supportrarna.
    "Vad tycker ni om detta förslag?" - Supportrarna till AIK eller vice versa.
    "Hur kan vi samverka bättre kring denna specifika fokusmatch?" - Supportrarna till AIK eller vice versa.
    "Vi funderar på att ha en tröjdag - vad tycker ni om detta och vill ni vara med och designa t-shirtar?" - AIK till supportrarna
    "Vad kan vi bistå med för att hjälpa er?" - Supportrarna till AIK eller vice versa.

    Ja, som sagt, det finns säkerligen en liten dialog mellan AIK och enstaka individer i ASK, AIK-Tifo och så vidare. Men vart är den dialogen som borde finnas mellan oss "vanliga supportrar" och AIK? I vilken ände börjar vi dra i för att få dit 1000 "sällansupportrar" per match? 2000? 3000? Ni vet, de människorna som vanligtvis prioriterar en Söndagsbio eller en familjemiddag klockan 17:30 en söndagskväll istället för att se AIK?

    Och nej, kom inte och släng med gamla klyschor som "nej, de behövs inte" och "hellre 9000 hardcoresupportrar än 15000 sällanbeskare". Varenda betalande kotte som kommer till Nationalarenan är en vinst i sig trots att det är en ynka liten snöflinga på vägen till att starta en lavin.

    Här om året när Johan Segui var med i Uppdrag Granskning satt han och sade att AIK var en transparent klubb. "Jasså", säger jag, den transparensen verkar har blivit som bortblåst.

    Vart är intresset ifrån AIK att vilja prata med oss supportrar utan att nödvändigtvis behöva blanda in SLO i ett öppet forum? Vart är dialogen? Vart är öppenheten?

    Vakna, AIK.

    Edit:
    Var det inte någon som jobbade på kansliet eller styrelsen för en 3-4 år sedan som satt och uppdaterade oss här inne med information i princip dagligen? Personen kan ha hetat Ingemar eller något liknande, men jag kan missminna mig. Har vi kvar kommunikationschefsrollen inom AIK? Om ja, då borde denna person ägna åtminstone en halvtimma per dag åt detta forum för att skapa dialog med oss supportrar så att det börjar hända någonting. Tobbe och Jonne gör ett fantastiskt jobb i SLO-rollen, men allt fokus kan inte ligga på att dem skall sköta all dialog mellan klubben och supportrarna.

    Ge oss en AIK-representant som befinner sig här 30 minuter om dagen. Det är allt jag begär.

    Edit 2: Personen verkar ha hetat Gunnar och befann sig i Hockeydelen tydligen. Det är dags att implementera detta på fotbollssidan också. Detta så att inte precis all dialog går mellan AIK - SLO - Supportrarna.
    Senast redigerad av Borges Bolltouch den 2015-07-15 klockan 00:57.

  9. Följande 6 medlemmar gillade det här inlägget av Borges Bolltouch:


  10. #1087
    Medlem Varenissesfrippas avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Försöker köpa biljett till matchen imorgon, men den vill bara slumpa och sätter mig på rad två på varenda sektion. Jag vill inte sitta på rad två. Hur gör jag?

  11. #1088
    Medlem Alltidgnagets avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Råsunda Stadion
    Några förslag:
    1. Samla ihop publiken och fyll sektion för sektion på sittplats, från Norra och bortåt.

    1.2 Ner med bortaklacken på södra. Då kan hela etage 3 avskärmas och stämningen stiga.

    2. Billigare biljetter och mer erbjudanden. Tex ett ABC system. A=derbymatcher B=stormatcher tex mot stolpfusk och IFF IFF och C=matcher mot mindre lag i serielunken. Där varje kategori har en prissättning.

    3. Bättre utbud i kiosker.

    Det var vad jag kom på spontant. Fyll på med mer.

  12. Följande medlem gillade det här inlägget av Alltidgnaget:


  13. #1089
    Medlem Borges Bolltouchs avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    ABC-system i kombination med ungdoms- och pensionärsrabatter låter gott. Ungdoms- och pensionärsrabatten bör ligga på 75% av det vanliga priset och gäller åldrarna 0-16 och 65+.

    Matchkategorier:
    A) DIF, Hammarby, Malmö, IFK Göteborg
    B) Elfsborg, Helsingborg, Norrköping, Häcken
    C) Sundsvall, Örebro, Åtvidaberg, Falkenberg, Gefle, Kalmar, Halmstad

    Priser etage 1:
    A) Etage 1 långsida 300 SEK, Etage 1 Norra 200 SEK
    B) Etage 1 långsida 250 SEK, Etage 1 Norra 150 SEK
    C) Etage 1 långsida 200 SEK, Etage 1 Norra 120 SEK

    Priser etage 1, inklusive rabatter (75% av normalt pris på samma sektion):
    A) Etage 1 långsida U/P-rabatt 225 SEK, Etage 1 Norra U/P-rabatt 150 SEK
    B) Etage 1 långsida U/P-rabatt 190 SEK, Etage 1 Norra U/P-rabatt 115 SEK
    C) Etage 1 långsida U/P-rabatt 150 SEK, Etage 1 Norra U/P-rabatt 90 SEK

    Utöver detta så borde priserna på etage 2 rimligtvis ligga på 75% av motsvarande sektion under det aktuella etaget på etage 1. En långsidebiljett skulle alltså kosta 225 SEK som normalt pris på långsidan. Utöver detta kan även ungdoms- och pensionärsrabatterna appliceras. Alltså skulle det kosta 170 SEK för en pensionär eller ungdom att få en plats på etage 2 till en kategori A-match. Dock säljs väl dessa biljetter ej av AIK såvitt jag vet, men men.

    Priser etage 2 (75% av motsvarande sektion på E1):
    A) Etage 2 långsida 225 SEK, Etage 2 Norra sitt 150 SEK
    B) Etage 2 långsida 190 SEK, Etage 2 Norra sitt 115 SEK
    C) Etage 2 långsida 150 SEK, Etage 2 Norra sitt 90 SEK

    Priser etage 2, inklusive rabatter (75% av normalt pris på samma sektion):
    A) Etage 2 långsida U/P-rabatt 170 SEK, Etage 2 Norra sitt U/P-rabatt 115 SEK
    B) Etage 2 långsida U/P-rabatt 145 SEK, Etage 2 Norra sitt U/P-rabatt 85 SEK
    C) Etage 2 långsida U/P-rabatt 115 SEK, Etage 2 Norra sitt U/P-rabatt 70 SEK

    Sedan finns det en hel drös andra platser och sektioner som måste beräknas. Dock är jag för icke-påläst för att kunna räkna på dessa.

    Det skulle alltså kosta 300 SEK att se AIK - DIF på långsidan, etage 1.
    Det skulle alltså kosta 190 SEK att se AIK - Elfsborg på långsidan, etage 2.
    Det skulle alltså kosta 150 SEK att se AIK - Kalmar på långsidan, etage 2.
    Det skulle alltså kosta 70 SEK att se AIK - Sundsvall på norra sitt, Etage 2, om man är 0-16 eller +65.

    Humana priser, i mitt tycke.
    Senast redigerad av Borges Bolltouch den 2015-07-15 klockan 22:14.

  14. Följande 6 medlemmar gillade det här inlägget av Borges Bolltouch:


  15. #1090
    Medlem
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    ABC system i kombination med rabatt för ungdom/pensionär tycker jag är en intressant ide. Priserna idag är horribla, ingen som pröjsar 300 för att se Falkenberg direkt...

    AIK har ju gjort ett fåtal saker för att öka publiksiffrorna, mot Falkenberg kunde väl årskortsinnehavare köpa en extra biljett billigt/gratis om jag minns rätt. Det är ngt man kan göra nån enstaka gång men då måste det erbjudandet komma ut i tid och verkligen nå ut till alla med säsongskort. Något liknande kan man ju även göra för medlemmar, tex att alla medlemmar får en biljett extra kostnadsfritt om man köper en. Vet inte vilka register AIK har tillgång till men det känns allt som oftast att info om erbjudanden bara når en bråkdel av alla och att det sker med alldeles för varsel.
    Ett annat exempel var när det kom ut att Hammarby förra säsongen bjudit in alla ungdomslag i stockholmslän att med ledare komma och titta kostnadsfritt så kontra AIK med att skriva skämtsamt på sin egen hemsida att det gjorde minsann AIK också. En info som knappast gick ut till alla de ungdomslag som finns i regionen. Hammarby skickade brev/ringde runt och bjöd in och AIK skrev ett löjligt inlägg på hemsidan. Ska man göra ngt så gör det till 100% och det finns massor med kanaler man kan använda om man vill nå ut till den stora massan.

    Beroende på vilka man möter och var i säsongen man är kan man ju promota matcher på olika sätt. Matcher som ligger tätt och inte är några "stormatcher" sätt ihop ett pkt till ett rimligt pris och ut med infon i rimlig tid och i alla kanaler man har! Hemsidan, mail, fb, instagram, via supporterklubbarna mm.
    Tänk derbyt mot dif, innan de vanliga plåtarna släpps, sälj ett pkt som är typ 100 kr dyrare där matchen innan eller efter ingår.

    Går att använda sig av groupon/lets deal väldigt många som man kan nå den vägen. Ngt flera lag gör idag.

    Bjud in skolor/ungdomslag som får köpa biljetter kraftigt rabatterade alt gratis.

    Ha alltid ett begränsat antal biljetter som är extra billiga att köpa om man köper långt innan matchen är.

    Ha olika events i samband med matcher, ngt supportrarna kan vara med och hjälpa till. Kan vara allt ifrån fotbollsturnering, öltält med uppträdande, flaggdag till grillning mm.

    Tycker familjeläktarn skulle kunna flyttas till hörna och mer mot långsida och ev flytta ner bortaklack, blir väldigt isolerat på etage 3. Väldigt bra priser på familjeläktarn idag, inte speciellt dyrt men det är som allt annat... Informationen måste ut till målgruppen.

    Överlag försöka täcka upp arenan bättre inte som nu när det sitter folk lite varstans.

    Det görs nästan ingen reklam för de vanliga matcherna från AIK håll men när det vankas derby så görs massa reklam i sociala medier. Matcher som är svårsålda är ju de som ska promotas hårdast!

    Vi måste synas för att finnas!

    Organiserade supportrar får hetsa och hitta på egna roliga grejer i samband med matcher i samråd med AIK. Ut med reklam i alla kanaler. Sätt upp banderoller över hela stan. Prata gott om AIK med sin omgivning och hur kul det är att gå på match. Bjud med folk.
    Kan man inte gå på en match och har årskort ge bort biljetten!

    Starta tävlingar där man vinner priser beroende hur många man kan värva till en match.

  16. Följande 9 medlemmar gillade det här inlägget av War Machine:


  17. #1091
    Medlem Itchys avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Efter att ha varit inaktiv i denna tråd i 4½ månader har jag nu sträckläst mig igenom 6-7 sidor, och mitt främsta intryck är detta:
    Diskussionen om publikstatistik (den mellan främst Estrid, örby191 och Justified) hör inte riktigt hemma i en tråd för dialog med AIK Fotboll. Detta främst då ni enbart argumenterar mot varandra och inte ställer några frågor eller kommer med några förslag till just AIK Fotboll, vilket är själva syftet med tråden (inga är lite starkt för den som är petig, förslag förekommer här och där, men generellt sett). Jag hade själv ett och annat att tillägga diskussionen men lät bli då den som sagt inte hör hemma här. Diskussionen har blivit oerhört tröttsam då den fyller 2-3 hela sidor i sträck(!) och dessutom går i cirklar sen länge.
    Mod: Tror det är många fler än jag som skulle uppskatta om dessa inlägg togs bort eller flyttades till en annan, mer lämplig tråd.
    Estrid, örby191 och Justified: Undvik vänligen att förlänga denna diskussion här i tråden. Jag tror ni har förstått varandras ståndpunkter väldigt väl vid det här laget. Ska ni tvunget hålla igång diskussionen så gör det via PM, tack.

    Så till det mer intressanta ämnet i tråden - Varför vi inte drar mer publik i dagsläget.
    Tror alla kan enas om att vi dragit mer publik till våra matcher de senaste tre säsongerna (2013-2015) jämfört med de tre säsongerna dessförinnan (2010-2012), oavsett vad detta beror på (fler derbyn, arenabyte, osv), men att denna ökning varit blygsam i förhållande till de sportsliga framgångar AIK haft under de senaste åren.
    Det har gjorts flera försök här i tråden att peka ut vad detta beror på och vad som skall åtgärdas. Men i själva verket menar jag att fenomenet självfallet inte beror på någon av dessa faktorer enskilt. Att det är många orsaker som tillsammans lett till denna konsekvens.

    1. AIK Fotbolls marknadsavdelning
    King skrev två mycket bra inlägg om just detta (#1085 och #1086), där jag instämmer till 100% med det första och med i stort sett allt i det andra.
    War Machine ger ett mycket bra exempel på hur marknadsavdelningen somnat på sin post.
    Citat Ursprungligen postat av War Machine Visa inlägg
    Ett annat exempel var när det kom ut att Hammarby förra säsongen bjudit in alla ungdomslag i stockholmslän att med ledare komma och titta kostnadsfritt så kontra AIK med att skriva skämtsamt på sin egen hemsida att det gjorde minsann AIK också. En info som knappast gick ut till alla de ungdomslag som finns i regionen. Hammarby skickade brev/ringde runt och bjöd in och AIK skrev ett löjligt inlägg på hemsidan. Ska man göra ngt så gör det till 100% och det finns massor med kanaler man kan använda om man vill nå ut till den stora massan.
    AIK Fotboll har Sveriges mest hängivna och trogna supportrar, och jag tror tyvärr att det lett till att man helt enkelt tar oss för givet. "Vi måste inte marknadsföra så hårt, de kommer ändå."

    2. Gnället
    Citat Ursprungligen postat av Kasslern Visa inlägg
    Det har blivit en sån gnällkultur i våra led där man kontinuerligt hittar småsaker att klaga och hänga upp sig på. Handlar det inte om arenan så handlar det om Alm. Handlar det inte om Alm så handlar det om någon av våra spelare som får agera slagpåse. Handlar det inte om våran slagpåse så handlar det om Norra. Vi hittar ALLTID något att gnälla på.
    Vi Gnagare är bland de gnälligaste människor jag vet. Precis som Kasslern skriver så ska det gnällas på allt. Vi är väl medvetna om karaktärsdraget och tycks tom trivas med det. Att vara gnällig har liksom blivit en del av att vara en riktig Gnagare.
    Att aldrig vara helt nöjd och alltid sträva efter sätt att förbättras är en mycket positiv egenskap. Men det finns även områden där det evinnerliga gnällandet stjälper oss, och detta är ett exempel. För den som inte brukar gå på många matcher är det självklart inte lockande att börja när allt man hör om Gnaget från dem som faktiskt går är negativt. Om vi istället skulle göra som War Machine skriver, dvs prata gott om AIK med vår omgivning och hur kul det är att gå på match samt bjuda med folk, skulle vi förmodligen lyckas omvandla fler av de där som bara säger att de håller på Gnaget till sanna supportrar som faktiskt går på matcherna, kanske tom till årskortsinnehavare.

    3. Arenan
    Personligen anser jag Nationalarenan vara undermålig på många sätt och ovärdig AIK. Det är rent ut sagt en skitarena, och jag vet att jag talar för alltför många Gnagare när jag skriver detta.
    Detta baserar jag inte på några publiksiffror. Tack och lov är vi Gnagare så dedikerade och så trogna vår klubb att många likt mig själv, trotts sitt enorma missnöje med arenan, fortsätter gå på matcherna och stötta Gnaget oavsett var vi spelar. Därför speglas inte det utbredda missnöjet i publikstatistiken. Nej, detta baserar jag på de åsikter som hundratals (kanske tusentals) Gnagare själva uttrycker.
    Att spela på en arena som så många av supportrarna är missnöjda med leder även det självfallet till ett publiktapp. Ett exempel på detta är alla de supportrar som olyckligt nog valt att bojkotta AIKs matcher så länge dessa spelas på NA. Ett annat exempel är att en arena med bättre akustik skulle leda till bättre tryck och stämning på matcherna, ett positivt intryck som i sin tur skulle leda till fler återbesök bland de mindre regelbundna supportrarna.

    4. Klagandet på arenan
    Här syftar jag inte till Gnagarnas eviga gnäll (punkt 2) då befogad kritik som den mot arenan ändå måste få vädras. Men jag inser samtidigt att jag är en del av problemet i min kritik mot Nationalarenan. För den som inte går regelbundet är det självfallet inte lockande att börja när allt man får höra är dåligt gräs, kass akustik, läktarsektioner som gapar tomma, ett odugligt fläktsystem som leder till tunga rökmoln i samband med pyro, osv. Jag menar jag skulle inte vilja köpa tex flygbiljetter till en destination när så många av mina vänner som varit där berättar om dåliga hotell, pissväder, otrevliga lokalbor och skitkass mat.

    5. Kommunikationen
    Citat Ursprungligen postat av Borges Bolltouch Visa inlägg
    "Vad kan vi göra bättre ifrån klubbens håll?" - AIK till supportrarna.
    "Vad tycker ni om detta förslag?" - Supportrarna till AIK eller vice versa.
    "Hur kan vi samverka bättre kring denna specifika fokusmatch?" - Supportrarna till AIK eller vice versa.
    "Vi funderar på att ha en tröjdag - vad tycker ni om detta och vill ni vara med och designa t-shirtar?" - AIK till supportrarna
    "Vad kan vi bistå med för att hjälpa er?" - Supportrarna till AIK eller vice versa.
    AIKs största resurs är klubbens supportrar. Att ha landets mest engagerade supportrar är en enorm tillgång som AIK i dagsläget tyvärr går miste om. Man har mycket att vinna i attraktionskraft på en bättre dialog med supportrarna, en dialog lik de exempel Borges Bolltouch ger.
    Men även här brister AIK Fotboll. Ett tydligt exempel på detta är hur extremt sällan något besvaras i denna tråd (eller är det bara jag som har det intrycket), och att när det väl görs så ska hela lasset bäras av SLO. Gång på annan har AIK pratat om att jobba på att förbättra sin kommunikation med sina supportrar, but actions speak louder than words.

    6. Generationsbytet
    Det kanske bästa inlägget i tråden de senaste månaderna är #1099 av örby191.* Det har skett ett generationsbyte på Norra de senaste fem åren som, i kombination med arenabytet, lett till ett påtagligt sämre tryck på matcherna. Detta gäller tyvärr inte bara fågelholkarna ute på kanterna, utan är en oroväckande utveckling som genomsyrar hela Norra Stå, inklusive supportergrupperingarna. Men då detta är ett så fruktansvärt känsligt ämne tas det aldrig upp på allvar, och kan därför heller aldrig tas itu med på allvar.
    Jag är själv 90:a och har precis flyttat tillbaka till Stockholm. Lungkapaciteten är inte vad den en gång var när man, år ut och år in, hade årskort på såväl Norra som Golden Hill. Ändå står jag alltid på Norra, hoppar och sjunger så gott jag orkar i varje match, försöker väcka sömniga mumlare omkring mig när det behövs samt peppar och uppmuntrar de tonåringar omkring mig som jag ser sjunga och hoppa matchen igenom.
    Till Johanjr och alla andra nittiotalister som flyttat ifrån Norra: Ni behövs på Norra Stå. Nu är det er tur att skrika sömndruckna, mobilpillande fjunisar i ansiktet när de inte sjunger eller köra en gammal hederlig "Chile" när det inte hoppas. Ta ert ansvar i att fostra nästa generation Gnagare och föra facklan vidare. Kanske är det rent av just där vi brustit i generationsbytet.

    Kort sagt går det inte att peka på en enskild anledning till den negativa (eller inte tillräckligt positiva) publiktrend många av oss upplever. Det är flera faktorer som gemensamt orsakat detta. Dessa är de jag kunde komma på på rak arm, samt några lösningsförslag.

    Edit: Jävlar vad långt det blev!

    Edit 2: Har korrigerat numren på de inlägg jag refererar till med anledning av flyttade inlägg.
    *Det som tidigare var inlägg #1099 av örby191 har flyttats och länkas nedan.
    Citat Ursprungligen postat av örby191 Visa inlägg
    .
    Senast redigerad av Itchy den 2015-07-18 klockan 16:48.

  18. Följande 15 medlemmar gillade det här inlägget av Itchy:


  19. #1092
    Supermoderator Heidi Flums avatar
    Gruppering
    Sol Invictus
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Blood Line
    Hej!

    King och Itchy's inlägg ligger kvar i denna tråd då de tar upp relevanta funderingar samt innehåller en rad förslag, argument och potentiella lösningar, detta gäller också ett fåtal andra inlägg.

    Flyttat ett 60-tal inlägg till denna tråd: Hur ökar vi vår publik?!. Ni som vill diskutera publiksiffror och statistik kan fortsätta att göra det i nämnd tråd.

    / MOD

  20. Följande medlem gillade det här inlägget av Heidi Flum:


  21. #1093
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2015
    Hur kan AIK fotboll låta Ticnet sälja våra biljetter? Deras system stödjer inte att man kan välja specifik plats när man handlar från mobilen. Utan får endast val att välja sektion. Pratade nyss med Ticnet å dom sa att den funktionen finns bara om du handlar från en dator.

    Har nyligen handlat biljett till både Norrköping och Gävle, och där gick det utmärkt att se å välja ledig plats direkt från mobilen. Ingen av dom använder Ticnet.

    Ska det vara så svårt att handla biljett 2015 till Nordens största klubb??

  22. Följande medlem gillade det här inlägget av m1cke:


  23. #1094
    Medlem
    Gruppering
    DSM
    Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av m1cke Visa inlägg
    Hur kan AIK fotboll låta Ticnet sälja våra biljetter? Deras system stödjer inte att man kan välja specifik plats när man handlar från mobilen. Utan får endast val att välja sektion. Pratade nyss med Ticnet å dom sa att den funktionen finns bara om du handlar från en dator.

    Har nyligen handlat biljett till både Norrköping och Gävle, och där gick det utmärkt att se å välja ledig plats direkt från mobilen. Ingen av dom använder Ticnet.

    Ska det vara så svårt att handla biljett 2015 till Nordens största klubb??
    Nu tycker jag iofs ticnet blivit mycket bättre än för några år sedan. Vad du måste tänka på är att, som du säger, är vi nordens största klubb. Ticnet är en sida som (numera) kan hantera högt tryck. Är inte så säker på att Gävles hemsida skulle funka skitbra för oss. (Var det inte den det var kaos med när de var premiär btw..?)

    Om jag får välja mellan en sida som inte krashar och en sida där man inte kan välja exakt plats med mobil är valet enkelt iaf för mig. Du kunde ju ha ringt ticnet och köpt din biljett också? Väl?

  24. #1095
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2015
    Ja absolut jag kunde ringa å köpa en biljett, men jag är en sån som går oavsett om det är krångligt eller ej.

    Men om vi vill öka publiktillströmningen så måste vi ju ha optimala system för dom som tvekar på om dom ska gå eller ej.

  25. #1096
    Medlem
    Gruppering
    DSM
    Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av m1cke Visa inlägg
    Ja absolut jag kunde ringa å köpa en biljett, men jag är en sån som går oavsett om det är krångligt eller ej.

    Men om vi vill öka publiktillströmningen så måste vi ju ha optimala system för dom som tvekar på om dom ska gå eller ej.
    Jag tror inte att funktionen att välja exakt palts via mobil är problemet med publiktillströmningen. Även om det givetvis vore bättre att om det gick.

  26. #1097
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2015
    Citat Ursprungligen postat av danielffs Visa inlägg
    Jag tror inte att funktionen att välja exakt palts via mobil är problemet med publiktillströmningen. Även om det givetvis vore bättre att om det gick.
    Nä men en av många anledningar till att det är krångligt att ta sig till våra event.

    Varför ska Ticnet tjäna pengar på att sälja våra biljetter när dom inte ens kan ta fram ett system som gör det lätt att se från mobilen hur många platser som e sålda/lediga. Det skapar ju oxå en hype att folk lätt kan se från mobilen hur platser försvinner.

    Jag tycker iaf att det inte är för mycket begärt att man enkelt ska kunna handla sin biljett från mobilen år 2015.

  27. Följande medlem gillade det här inlägget av m1cke:


  28. #1098
    Medlem
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Det gjordes en enkätundersökning i höstas. Det hade varit intressant att höra lite om vad den gav för svar om vad folk tycker och vad som påverkar intresset för att se AIK på plats.

    Har ställt denna fråga tidigare i tråden men utan respons.

  29. #1099
    Medlem
    Gruppering
    Black Army #27 AIK Fraktion Norr
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Gävle
    Är målklubben fortfarande aktiv eller?

  30. #1100
    Medlem zajcuns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Märsta
    Målklubben blir aktiv om supportarna väcker liv i den igen. Har du inte märkt att vi får göra allt nuförtiden? AIK hat blivit vana att supportarna fixar allt

Sidan 55 av 61 FörstaFörsta ... 5455354555657 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. 08 Fotboll
    Av Laban i forum Media
    Svar: 1116
    Senaste inlägg: 2016-08-16, 18:52
  2. Öppen dialog med AIK Ishockey
    Av AIK Ishockey AB i forum AIK Ishockey
    Svar: 3925
    Senaste inlägg: 2012-11-14, 14:08
  3. Svar: 81
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 11:51
  4. Öppen träning, söndag kl 10.40 Hovet
    Av Sthlm i forum AIK Ishockey
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 15:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •